T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KARASU KAYMAKAMLIĞI
İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
Tarih : 14.02.2025
Sayı : 2025/1
Konu : Eğitim Kurumlarında ve Okul Çevrelerinde Alınacak Tedbirlere İlişkin
Genel Emir 2025/1
G E N E L G E
2025/1
2024-2025 Eğitim ve Öğretim Yılının başlamasıyla birlikte İlçemiz genelinde, ailelerimizin en kıymetli varlıkları, geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın; huzur ve güven ortamında eğitimlerine devam edebilmeleri, başta uyuşturucu ve tütün mamulleri olmak üzere diğer bağımlılık yapan maddelerin zararlarından, internet ortamı ve dijital mecraların olumsuz etkilerinden korunabilmeleri, bölücü-yıkıcı örgütlerin okullar etrafında öğrencilerimizi etkileyecek zararlı girişimlerde bulunmalarının önüne geçilmesi amacıyla; okullarımız ve çevrelerinde kurum/kuruluşlarımız tarafından yapılacak çalışmalarda bütüncül bir yaklaşımla hareket edilmesi ve koordinasyonun sağlanması için 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 31 (e) ve 32 (ç) maddelerinin verdiği yetkiye istinaden aşağıdaki kararlar alınmıştır.
HUKUKİ DAYANAK:
"5442 Sayılı İl İdaresi Kanununu İl Genelinde Valilere, İlçelerde ise Kaymakamlara Genel Güvenlik ve Asayişin sağlanması ve gerekli düzenlemeleri yapmaları için; 31. Maddenin E bendi; Kaymakam; İlçenin her yönden genel idare ve genel gidişini düzenlemek ve denetlemekten sorumludur. 32. Madde Ç bendi; İlçe sınırları içerisinde huzur ve güvenliğin kişi dokunulmazlığının tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi kaymakamın ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için kaymakam gereken karar ve tedbirleri alır.
Bu hususta alınan ve ilan edilen karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66 ncı Madde hükmü uygulanır." maddelerine dayanarak;
Belediye Kanunu Madde 15
İmar Kanunu Madde 39
Kabahatler Kanunu Madde 32, 38
6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanun
4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun Madde 3 ve 8
4733 sayılı Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkol Piyasasının Düzenlenmesine Dair Kanun Madde 8
20 Haziran 2022 tarihli “Çocukların Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine İlişkin Koruyucu ve Önleyici Hizmet ve Tedbirlerin Arttırılmasına Yönelik İşbirliği Protokolü”
İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik
GENEL ESASLAR:
Kolluk Güçleri’nin Görevlerine İlişkin Hususlar :
Madde 1- “Okul çevresinde öğrenci, veli, öğretmen ve görevlilerin dışında ilgisiz kişi ya da grupların ve seyyar satıcıların bulunmaları ve bekleme yapmaları” yasaklanmış olup, bu çerçevede okul çevresinde ilgisiz kişilerin bulunmasına, seyyar satıcıların satış yapmasına müsaade edilmeyecek, bu kişiler derhal uyarılarak okul çevresinden uzaklaştırılacaktır.
Madde 2- Okul çevresinden uzaklaşmaları yönünde yapılan uyarıya uymamakta ısrar edip direnenler veya sonraki denetimlerde tekrar okul çevresinde dolandığı tespit edilenler ile ilgili emre aykırı davranıştan ötürü 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 66’ncı maddesinden atıfla 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32’nci maddesine göre idari yaptırım tutanağı hazırlanarak işlem yapılmak üzere Kaymakamlığa sunulacaktır. Seyyar satıcılarla ilgili idari işlem yapılması için Kolluk Güçleri tarafından yapılan denetimlerde veya Okul İdarelerince durumun fark edilmesi üzerine belediye zabıta ekiplerine bilgi verilerek ilgililer hakkında, 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümleri çerçevesinde işlem yapılması sağlanacaktır.
Madde 3- “Okul önlerinde, okul bahçesi ve çevrelerinde; 6136 sayılı ‘Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanun’ ve bu kanuna istinaden çıkartılan Yönetmeliğin 54’üncü maddesi kapsamı dışında kalan her türlü bıçak, delici-kesici-yaralayıcı aletlerin taşınması ve kullanılması,” yasaklanmış olup, bu nedenle başta öğrenciler olmak üzere okul çevresinde görev yapan ve bulunan kişilerin, öğrenci servis araç personellerinin bıçak, delici-kesici alet taşımalarına müsaade edilmeyecek ve denetimlerde bu yönde tespit yapılması halinde delici-kesici alete el konularak ilgili kişiye tebligatta bulunularak bu eylemin yasaklandığı, ikinci defa bu yönde emre aykırı davranışının tespit edilmesi halinde idari para cezası yaptırımı uygulanacağı kendisine bildirilecektir. Yapılan uyarıyı dikkate almayıp yasaklanan eylemi tekrarlayan kişiler hakkında; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 66’ncı maddesinden atıfla 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun Emre Aykırı Davranış başlıklı 32’nci maddesine göre idari yaptırım tutanağı hazırlanarak işlem yapılmak üzere Kaymakamlığa sunulacaktır.
Madde 4- “Okul saatlerinde okul çevresindeki internet kafelere ve bilgisayar tabanlı oyun salonlarına öğrenci alınması” yasaklanmış olup, bu kapsamda kolluk birimlerince internet kafelere ve bilgisayar tabanlı oyun salonlarına, okul saatlerinde habersiz denetimler yapılacak ve emre muhalif şekilde; çocuğu, okulda olması gereken zaman dilimde işletmesine kabul edenlere tebligatta bulunularak, okul saatinde öğrenciyi işletmeye almanın yasaklandığı, ikinci defa bu yönde emre aykırı davranışının tespit edilmesi halinde idari para cezası yaptırımı uygulanacağı kendisine bildirilecektir. Yapılan uyarıyı dikkate almayıp yasaklanan eylemi tekrarlayan kişiler hakkında; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 66’ncı maddesinden atıfla 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun Emre Aykırı Davranış başlıklı 32’nci maddesine göre idari yaptırım tutanağı hazırlanarak işlem yapılmak üzere Kaymakamlığa sunulacaktır.
Madde 5- Kolluk güçlerimiz sorumluluk bölgelerindeki internet kafelerin ve bilgisayar tabanlı oyun salonlarının yapılan bu yasaklamalardan haberdar olmalarını sağlayacaklardır.
Madde 6- Kaymakamlık bünyesinde; “İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik” hükümleri çerçevesinde kurulmuş bulunan denetim komisyonlarınca da yönetmelik hükümleri kapsamında denetimler yapılacak ve mevzuatta belirlenen çerçevede bu işletmelerin faaliyet yürütüp yürütmediği denetlenerek çocuklarımızın bu dijital mecranın olumsuzluklarından etkilenmelerinin önüne geçilecektir. Özellikle Yönetmeliğin 9(a) maddesinde belirtilen; 12 yaşından küçük çocukların veli ya da vasisi olmadan bu yerlere alınmamaları hususu titizlikle denetlenecektir.
Madde 7- 4207 sayılı “Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun” ve 4733 sayılı “Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkol Piyasasının Düzenlenmesine Dair Kanun” hükümlerine aykırı şekilde; öğrencilere, 18 yaş altındaki kişilere sigara ve alkol satışı yapılması, bununla birlikte paketleri açarak; adet olarak ya da daha küçük paketler yaparak sigara satışının yapılması, kesin olarak yasaklanmıştır. Bu kapsamda okul çevrelerindeki market, büfe gibi işletmeler ve seyyar satıcılar, ilgili mevzuat kapsamında, kolluk güçlerince ve kaymakamlık bünyesinde kurulan denetim ekiplerince titizlikle denetlenecek ve mevzuata muhalif hareket edenler hakkında 4207 sayılı Kanun’un 3/8, 3/10 maddeleri ve 4733 sayılı Kanun’un 8’inci maddelerine istinaden işlem yapılması için idari yaptırım tutanağı düzenlenerek Kaymakamlık makamına sunulacaktır.
Madde 8- Asayişe ilişkin yapılacak değerlendirme üzerine lüzum görülmesi halinde okul çevrelerinde; bu emir çerçevesinde tedbir almak maksadıyla başta Motosikletli Asayiş Timleri ve Narkotimler olmak üzere kolluk ekipleri görevlendirilecektir. Her okul için belirlenmiş bulunan okul kolluk görevlileri bu tedbirlerin alınmasında etkin olarak çalışacak ve ekiplerle devamlı surette irtibat halinde bulunacaktır.
Madde 9- Okul çevrelerinde bulunan metruk binalar; genel sağlık ve asayiş açısından risk oluşturmakla birlikte, öğrenciler veya öğrencileri olumsuz yönde etki altına alabilecek kişi ya da guruplarca sigara, alkol ve uyuşturucu gibi kötü alışkanlıklar için kullanılabileceğinden; kolluk güçlerince tespit edilmeleri halinden gerekli tedbirlerin alınması ve metruk yapının yıkımının gerçekleştirilmesi için Kaymakamlık vasıtasıyla ilgili belediyeye bildirilecektir.
Madde 10- Okul önlerinde ve çevrelerinde oluşacak trafik yoğunluğuna zamanında müdahale edilebilmesi için; okul giriş/çıkış saatlerinde, kolluk birimlerince, ekip/personel görevlendirilerek trafik akışının düzenlenmesi sağlanarak, özellikle yaya ve okul geçitlerinden geçen veya geçmek üzere bulunan öğrencilere ve diğer yayalara “ilk geçiş hakkını” vermeyen sürücülere yönelik denetimlere ağırlık verilecektir.
Belediyelerin Görevlerine İlişkin Hususlar:
Madde 11- Okulların çevresinde seyyar satıcıların bulunmasına, satış yapmasına müsaade edilmeyecektir. Zabıta Ekiplerinin doğrudan yaptıkları denetimlerde veya kolluk güçlerinin ya da okul idaresinin bu durumu kendilerine bildirmesi üzerine, ilgili şahıslar ve seyyar satıcılar, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun Belediyenin Yetkileri ve İmtiyazları başlıklı 15(m) maddesi gereği okul çevresinden derhal uzaklaştırılarak faaliyetten men edilecek ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun İşgal başlıklı 38(1) maddesine göre haklarında zabıta ekiplerince idari işlem yapılacaktır.
Madde 12- Okul çevrelerinde öğrencilerin ya da öğrencilerin etkisi altına gireceği kişilerce kullanılma ihtimali bulunan; sağlık, asayiş ve güvenlik açısından risk teşkil eden metruk binaların; doğrudan belediye ekiplerince veya Kaymakamlık/Kolluk Güçlerince/Okul İdaresince kendilerine bildirilmesi halinde, tespit yapılarak herhangi bir olumsuzluğun ortaya çıkmaması için yapıya girişleri engelleyecek tedbir alınacak ve akabinde gecikmeksizin 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 39’uncu maddesinde yer alan hükümler çerçevesinde işlem yapılması sağlanacaktır.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Görevlerine İlişkin Hususlar:
Madde 13- Okul/Kurum İdarecileri okul güvenliğine ilişkin riskli durumları, gecikmeksizin üst birimlere ve kolluk kuvvetlerine ileteceklerdir. Okul Kolluk Görevlileriyle işbirliği içinde öğrencilerin güvenliğine ilişkin tüm hususları planlayarak gerekli tedbirleri alacaklardır. İlçe Müdürlüğü de tam bir koordinasyon ve işbirliği içinde kolluk güçleriyle; okullarda ve okul çevrelerinde alınacak güvenlik tedbirleri konusunda etkin çalışmalar yapacaktır.
Madde 14- 05.07.2022 tarihli “Çocukların Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine İlişkin Koruyucu Önleyici Hizmet ve Tedbirlerin Arttırılmasına Yönelik İşbirliği Protokolü”nün amaçları doğrultusunda İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nce; İlçe Emniyet Müdürlüğü, İlçe Jandarma Komutanlığı, İlçe Sağlık Müdürlüğü ve diğer ilgili kurumlarla işbirliğinde; uyuşturucu (özellikle metamfetamin), sigara/tütün mamulleri ve diğer zararlı alışkanlıklarla mücadele kapsamında öğrencilere, velilere, okul aile birliklerine, seminerler ve eğitimler verilmesi planlanacak ayrıca ilgili kurumların koordinasyonuyla öğrencilere yönelik “kişisel güvenlik, suçtan korunma yöntemleri ve siber güvenlik” konularında bilinçlendirme faaliyetlerinin yapılması sağlanacaktır.
Ortak Hükümler:
Madde 15- İlçe Belediyesi, İlçe Jandarma Komutanlığı, İlçe Emniyet Müdürlüğü, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yapmış oldukları çalışmaları, denetimlere ilişkin istatistikleri (uygulanan idari işlem sayısı, kesilen toplam para cezası, yıkılan metruk bina sayısı, el koyulan delici-kesici alet sayısı vs.) her ayın ilk haftası Kaymakamlık Makamına sunulmak üzere Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü’ne ulaştıracaktır.
İlçe Belediyeleri ise bu genelge kapsamında yaptıkları denetim ve çalışmalara ilişkin bilgileri her ayın ilk haftası Kaymakamlık Makamına sunulmak üzere Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü’ne bildireceklerdir.
15 maddeden oluşan iş bu genelge hükümleri çerçevesinde; okul ve okul çevrelerinde alınacak güvenlik tedbirleri kapsamında, ilgili tüm kurum ve kuruluşlarımızca her türlü tedbirin alınması ve çalışmalarda azami titizlik gösterilmesi hususunu;
Önemle rica ederim.
Mehmet Uğur ARSLAN
Karasu Kaymakamı